Eindelijk hebben wij hem in huis: De idworx Road Marathon. Maar hoort hij wel bij De Vakantiefietser thuis? Hij heeft namelijk een racestuur en ’n carbon voorvork. En hij is superlicht.
Nou wij gaan -zodra het hier iets rustiger is- een achterdrager monteren en gaan hem dan testen met 10 kilo bagage. Volgens Gerrit moet dat kunnen.
En als wij dan zonder schudden het kopje van Bloemdaal kunnen afsjeezen met 60 kilometer per uur, dan is hij goedgekeurd. Zo niet, dan ga ik hem voor de zondagmiddagjes gebruiken om zonder bagage te fietsen. Want hij is wel heel erg mooi!
De idworx Road Marathon is voor de fietser die van hotel naar hotel reist met alleen een creditcard en een schone string in zijn tassen. Dus eigenlijk niet voor mij, want ik draag geen string en ik heb zelfs op mijn lowriderdragers nog achtertassen om alles mee te kunnen zeulen:-))
De specificaties:
Frame: idworx triple butted 6061 T6 aluminium
Framematen: 52/56/60/64
Voorvork: Alpha Q CS25
Versnelling: Shimano Ultegra Dual Control, derailleurs en cassette 12-27
Crankset: Truvativ Rouleur OCT 30-39-52
Remmen: Cane Creek SCR-3L
Wielen: DT-Swiss 240 S met DT R520 velgen
Banden: Schwalbe Ultremo R, 28 mm
Stuur: Syntace Racelite 7075
Voorbouw: Syntace Force 139
Zadelpen: USE Sumo Titan
Zadel: Selle Italia idworx X
Overige: compleet doorgetrokken buitenkabels, Sapim CX-Ray spaken, KMC X9 SL ketting, Sram Nightcrawler, Curana spatborden, Schwalbe Airmax Pro luchtdrukmeter
Kleur: zwart
Gewicht: ca. 8,4 kg (zonder pedalen)
Oh ja de prijs? Die is € 2.999,-.
kijk op de site van idworx voor meer informatie.
Wordt deze fiets wel uitgeleverd met Kompasbel, anders hoef ik em niet 😉
komt die dan ook op http://www.kompasbel.nl?
Vraagt natuurlijk om een carbon achterdrager: http://www.axiomgear.com/products/gear/racks/rear-racks/streamliner-carbon/ 🙂
Hij is leuk! Zie het fotootje hieronder. Maar ik houd niet zo van dragers van carbon en die boutjes onderaan het linker- en rechterpootje, tja die trillen altijd los.
Zou Idworx ook een soortgelijke fiets kunnen ontwikkelen, maar dan met oogjes op het frame voor een goede stevige achterdrager. Of is in dit geval de Old Man Mountain Sherpa een zinnig alternatief. Verder zou ik op een dergelijke racefiets maar al te graag een rohloffnaaf hebben; kan dat met de 135inbouwbreedte? En dan alsnog graag een goede naafdynamo met echt goede verlichting. Het zou dan de perfecte vakantieracefiets zijn, die je ook nog eens prima voor woon-werk verkeer kunt gebruiken.
Kun je Gerrit niet eens inseinen, ben dan de eerste die een dergelijke racefiets koopt.
Dag Auke,
ik ga zondag bij Gerrit langs en zal het eens aankaarten.
Ik kan er overigens wel een Tubus Logo of Cargo achterdrager mooi op monteren, technisch is dat geen probleem, maar of de wielen het maximale gewicht van 40 kg. aankunnen, dat betwijfel ik. En daarom zal ik dat ook niet doen.
Om jou een idee te geven; er worden zeer weinig klasiekke randonneurs met een racebochtje verkocht, dus die markt is heel klein. Te klein om een fiets voor te ontwikkelen.
Er zijn wel alternatieven hoor. Je kunt aan een Snel of Santos denken. Tja, het is dan nog geen mooie idworx, maar wat functionaliteit betreft voldoet het. Als je serieus geïnteresseerd bent, dan kan ik Gerrit vragen of hij een los RoadMarathon frame wilt leveren en dat wij hem verder voor jou opbouwen. Dus racebocht, sterkere wielen en Rohloff. En wellicht een alu voorvork.
Je kan eens kijken naar deze fiets: http://www.vakantiefietser.nl/producten/fietsen-van-van-nicholas/#VanNicholasHS66Rohloff
Weliswaar met 26 inch wielen, maar ook te bouwen met 28 inch wielen.
Nou denk er maar eens over na. Als je er over wilt praten, bel mij dan voor een afspraak.
Ik ben inmiddels 3 maanden eigenaar van de road marathon van Idworx en ben zeer tevreden. Kort na aanschaf de achterdrager van Tubus Fly gemonteerd en heb rond de 10-15 kilootjes probleemloos (op en af) rondgetoerd. De wielen zijn echt heel goed met die DT Swiss naven en lopen mooi. Ik ga nu voor de winter Schwalbe Durano 28mm banden monteren of als het lukt marathon supreme 30 mm. het mooiste vind ik de ‘absorbtie’ van ongelijkheden in het wegdek. Je voelt dat deze banden met max 5 bar (mijn voorkeursspanning) zeer comfortabel stuurt.