Milieu

Veel merken doen ‘iets’ met het milleu.  Maar vaak krijg ik het idee dat zij het milieu als marketingtool gebruiken.

Deel deze pagina met anderen

  1. koubs

    Daar ben ik ook altijd bang voor Eric. Heb je ook ervaring met bedrijven waarvan je zeker weet dat ze echt met het milieu bezig zijn ipv het met name in de marketing te gebruiken?

  2. El Tonto

    Helemaal mee eens. Alsof je in een auto met A-label milieubewust bezig bent. De overheid geeft korting en er worden er weer meer verkocht en dus gemaakt. Je bent toch echt milieubewuster als je de auto met G-label wat vaker laat staan voor de fiets. Zo geldt dat voor veel zaken. Neem bijvoorbeeld de verpakkingen van artikelen om ze aan te prijzen. Milieu is inderdaad marketing en bedoeld om de verkopen op te krikken! Minder is meer wat mij betreft.

    Bob ten Have

  3. Thegoodlife

    Geld verdienen met “groen en groene producten” is niet vies. Het milieu heeft geruime tijd in een verdom hoekje gezeten.
    Het was niet hip om zich te presenteren als milieu bewust bedrijf. Hier is gelukkig verandering in gekomen. Echter…
    er zijn ontelbare bureautjes die zich bezighouden met advisering rondom milieu. Als van de maatschappelijke geldmiddelen een deel daadwerkelijk gepomt zou worden in projecten die daadwerkelijk een bijdrage leveren aan een beter milieu, dan zijn we sustainable bezig. We branden nu teveel geld weg door advisering (lees bureacratie). Duidelijke keuzes worden er uiteindelijk niet gemaakt.
    Nu, terugkomend op de bedrijven die er wel of niet goed mee omgaan, ze hebben in ieder geval tot een positief resultaat geleid: bewustwording. O zo belangrijk om uiteindelijk tot een milieubewuster gedrag te komen dat maatschappelijk geaccepteerd is en uitgedragen wordt in gedrag en denken. Van mij mogen ze, we zijn er nog lang niet, we zijn net begonnen.