De zeer solide Santos tandem staat bij ons in de winkel. Karin die hier werkt, heeft er ook eentje thuis. Zo enthousiast is zij erover.
Uiteraard met een met ’n Rohloff-versnelllingsnaaf. Deze is onderhoudsvrijer en minder kwetsbaar dan een derailleur. Veel tandem-rijders kiezen voor een Rohloff-naaf.
Stel je staat stil in een zwaar verzet, probeer dan maar eens op je tandem weg te komen. Met een Rohloff-naaf kun je in stilstand terugschakelen.
Die van ons staat hier klaar om getest te worden. Maar alleen als je overweegt er een bij ons aan te schaffen. Er was hier nl. een Vlaamse echtpaar dat een dag lang een tandem wilde testen. Later bleek dat ze gewoon een dagje Amsterdam op de tandem wilden doen:-))
Het is een stevige vakantiefietstandem. Heel stevig! Waarom? De wielen en banden zijn 26 inch groot. En deze bandenmaat is wereldwijd overal verkrijgbaar. Sowieso zijn de 26 inch wielen al sterker dan de grotere 28 inch wielen.
Je kunt kiezen uit een exemplaar met XT-derailleurs of een exemplaar met een Rohloff-naaf. Het mooie frame heeft twee zogenaamde excentrische assen, zodat je geen ‘bungelende’ kettingspanner aan je achteras hebt hangen als je met een Rohlof-naaf rijdt.
Hij is leverbaar in 25 kleuren en in drie maten. Uiteraard meten wij je altijd op, dus ook voor deze tandem.
Houd er rekening mee dat degene die achterop zit, kleiner of gelijk van grootte moet zijn dan degene die voorop zit.
Op de site van Santos kun je je fiets alvast samenstellen.
Als je hem wilt testen, de Santos tandem met onze hulp wilt samenstellen, of opgemeten wilt worden, bel dan om een afspraak te maken. Of kom gewoon langs. De koffie, thee en negerzoenen staan klaar!
Oh ja, wij kunnen de tandem aanpassen voor allerlei specifieke wensen. Zoals een kilometerteller voor de ‘stoker’ (degene die achterop zit); meestal zijn de kabels nl. te kort en draadloos werkt niet. Of hem aanpassen zodat er ook nog een karretje achter kan. Hoe specifieker jouw wensen hoe groter de uitdaging van ons. Prikkel ons maar met jouw fantasie. . .
Klik op de foto voor een vergroting
Wij 1.94 en 1.84 meter hebben deze tandem ook. Door alleen de zadels (en daarmee ook het achterstuur) te verstellen kunnen wij wisselen. Dan zit ik dus als langste achterop, met een sportieve zit. En ik kijk dan niet tegen de rug van de voorrijder aan. Dus de achterste kan ook langer zijn.
Je hebt gelijk, maar als het lengteverschil tussen de stoker en de stuurman/vrouw groot is, lukt dit niet altijd.
Hebben een Koga tandem maar kunnen maar geen fietsdrager voor op de trekhaak v/d auto vinden.
Een twinloader aanpassen
blijkt te instabiel.
Heeft iemand een idee want we willen ook wel eens elders in europa kunnen fietsen!
Wel enorm enthousiast over deze tandem. Zo kan ik toch lange afstanden fietsen, terwijl mijn rug dit de laatste jaren onmogelijk maakte. Fantastische oplossing, maar kan niet langer dan zo’n 1,5 uur fietsen.
Vandaar die fietsdrager. Kunnen we met de auto ergens heen en dan daar een tocht maken.
Hoop op reacties met tips.
Bedankt!
Bij Vittorio in Heerhugowaard hebben ze een hele mooie tandemdrager voor op het dak. Zonder krachtinspanning kun je je tandem dan op het dak zetten. Een heel slim systeem.
Wij hebben deze http://www.bruegelmann-shop.de/shop/detail.php4?artnr=8119998 tandemdrager. Stuk goedkoper dan andere oplossingen, je moet alleen wel met zijn tweeen de tandem hoog kunnen optillen.
Hoi Gerard, dat ziet er goed uit.
Ik ben niet zo’n fan van internetwinkels. Ik vind het jammer dat als fietsers iets kopen bij een internetwinkel, ze toch hier komen met hun probleem. Of voor tips (zoals: hoe hang je een fietstas behoorlijk op je fiets)
Maatschappelijk gezien ontstaan langzaam legere binnensteden, omdat veel internetwinkels op zolder of in industriegebiedjes zitten. Je krijgt dan spooksteden. Gelukkig hebben wij in Amsterdam geen reden tot klagen:-))
En bij een internetwinkel weet je dat het voornaamste doel geld binnenhalen is. Ik vind het contact met klanten dierbaar. En hier krijg je natuurlijk kofie, thee en negerzoenen:-))
Ja Eric, maar de over-head (vierkante meter prijs) in een binnenstad is zo enorm hoog, dat het bijna onmogelijk is om de klant iets te kunnen laten zien en het te demonstreren.
Men moet het hebben van de specialistische ervaring en vakmanschap. Jij, die zo’n enorme ervaring hebt en die dat oa. in boeken uit heeft gedragen heeft dan overlevingskans.
Via internet houdt men een mooi (telefonisch) verkooppraatje en de klant moet maar afwachten of het product ook in de praktijk voldoet.
Juist in de trekkings-sport is dat een risico.
Groet Rob
Rob,
je hebt gelijk. Het is jammer dat de m2-prijs in Amsterdam zo hoog is. Anders had ik nog iets langer op vakantie gekund:-)
Ik probeer altijd dingen uit waar vertegenwoordigers enthousiast over zijn. En de helft van wat ik test vind ik gewoon belazerd. Zelfs van gerenomeerde merken! Ik kan mij voorstellen dat bij grote zaken men wat minder test.