Laten we eerlijk zijn. De Rohloff-naaf is het fijnste systeem om mee te schakelen.
Of toch niet?
Sinds enige tijd heb je de Pinion; een versnellingsbak in de trapas van je fiets.En omdat het kan, heb ik in mijn Koga Worldtraveller 29 een Rohloff ingebouwd en een Pinion.
Op verjaardagsfeestjes ben ik nu altijd degene met het hoogste aantal versnellingen:-)
Namelijk 252!
Een 1 april grap?
Ik heb hem gezien en hij bestaat echt !
Hier moet je dus Eric Schuijt voor heten. Alleen al het idee om 2 van die dingen op 1 fiets te zetten en het dan nog doen ook. Briljant!
Het is maar goed dat deze wonderfiets er nog niet was toen ik mijn Santos kocht anders had ik hem zeker aangeschaft.
Groetjes,
Erik
Je zou er nog een derailleur bij kunnen zetten ;-).
Triple 11 speed? 8316 versnellingen!
Buitengewoon grappig gedaan! Verder Volkomen onzinnig omdat een pinion alleen al voldoende is. Ik baal ook als een stekker dat toen ik mijn santos kocht er nog geen pinion was. Binnenkort maar eens een inruil gesprek voeren met Eric?
Wij ruilen niet in. Want als wij inruilen, dan hebben wij fietsen staan die wij Moeten verkopen. En dat past niet in onze filosofie.
Maar je kan wel jouw Santos gedurende drie weken bij ons in de winkel te koop zetten. Zeker als je hem dan op Marktplaats zet, dan wekt dat veel vertrouwen bij de consument (onze goede naam dus:-) en dat werkt heel goed. Tot nu toe waren de fietsen binnen een week weg.
Goeie tip! ik zal er eens over nadenken.
Hallo Eric, in theorie is dit geweldig, maar in de praktijk
niet haalbaar, omdat de Rohloff naaf dat niet dat niet toelaat.
volgens de fabrieksopgaven mag je de tandwielverhouding
niet veranderen. vriendelijke groet gerard
Gerard, het feit dat de onmogelijke fiets hier in de winkel staat is het bewijs dat het in de praktijk wel degelijk haalbaar is.
Wel met een dermate licht verzet dat het niet mag van Rohloff. Toch heb ik er al menige kilometer mee gefietst. En ook wel eens door rood licht. En dat mag ook niet, dus dat heft elkaar op. Toch?