Idworxen

Op onze idworx-
pagina zijn de nieuwste idworxen gezet.
Klik op de foto en je krijgt hem groter dan je beeldscherm.

Deel deze pagina met anderen

9 reacties op “Idworxen”

  1. Paul de Brouwer

    Niet enkel de nieuwste modellen ook de nieuwe prijzen… Hoe kan een Offrohler Evo ineens 300 euro oftewel een dikke 7% duurder zijn als afgelopen jaar. Die “The Brace” is me een prijzig onderdeeltje zeg! Of zijn er meer verschillen?

  2. Frits

    Paul, er zijn 2 uitvoeringsvarianten van de Idworx trekking modellen, de Travel en de Urban Spac. De Travel Spec heeft als extra The Brace, The Plug en een lowrider (nu standaard op de ER Evo). Sommige Urban Spec uitvoeringen hebben daarnaast o.a. een goedkopere naafdynamo, BM koplamp (dus geen SON), buitenboord lagers, of geen CSS coating op de velgen. Of deze aspecten een meerprijs van 300,– tot 600, Euri rechtvaardigen is uiteindelijk aan de klant.

  3. Ruud

    Ik zou het prettiger vinden als je bij Idworx uit een optielijst kon kiezen mbt div.extra onderdelen.
    Persoonlijk heb ik geen behoefte aan een plug of lowrider die je nu wel verplicht bent om aan te schaffen.
    Samen met de dealer om de tafel en wel/niet aankruisen
    Lijkt mij niet onoverkomelijk…

  4. Paul de Brouwer

    @Eric en @Frits duidelijk verhaal, dank je!

    @Ruud ben het met je eens, zou een stuk klantvriendelijker zijn. Op deze manier kan iedereen kopen wat hij wil. Kan me wel voorstellen dat het dan duurder gaat worden voor de klant aangezien het dan “maatwerk” betreft. Bijzonder eigenlijk als je het zo bekijkt dat ze iedere keer duurder worden aangezien ze maar 1 model maken (nu twee dan) 🙂

  5. Frits

    Ruud, het is haast onmogelijk om het alle mensen naar de zin te maken. Wil je The Plug, The Brace of Lowrider niet, dan heb je de keuze uit de Urban Spec, deze heeft dan geen SON naafdynamo, geen SON koplamp, geen CSS coating op de velgen en geen EBB Long Life maar buiten boordlagers.

    Idworx is een relatief klein bedrijf in vergelijking tot b.v. Santos, Koga om een paar namen te noemen.
    Idworx laat zijn frames in kleine oplagen in Taiwan maken.
    Als men dan ook nog de fiets naar de wens van de klant moet maken (maatwerk), gaat dit teveel geld kosten, waardoor de fiets nog duurder gaat worden, met misschien ook wat langere wachttijden. De diverse onderdelen van de fiets moeten tenslotte ook besteld worden. Een te grote voorraad is voor de fabrikant niet wenselijk.

    Op zich is middels de twee uitvoeringsvarianten (Travel en Urban Spec)al een klein beetje tegemoet gekomen aan de wensen van de klant. Wil de klant nog meer variatie dan zal men met de dealer om tafel moeten gaan zitten en inderdaad aankruisen uit de optielijst wel of niet.

  6. Ruud

    Waarom maak je niet één hoogwaardige type fiets,in dit geval de Off Rohler Evo [model 2014] met een optielijst voor bijv.trappers,zadels,handvatten/bar ends,wel of geen plug ?
    Op de plug na zijn dit onderdelen die niet opeens morgen uit de mode of achterhaald zijn.
    Frits,op welke fiets van jou zitten nog de originele trappers,zadel en bar ends ?
    Je koopt een mooie,dure,nieuwe fiets en als je de winkel uit rijd wil je er eigenlijk gelijk voor € 200 aan verspijkeren.
    Met een kleine optielijst maak je heel veel potentiele kopers happy is mijn mening.

  7. Paul de Brouwer

    Al had je enkel de optie “weglaten” dan zou dit al het eea. oplossen volgens mij. Kortom bv. je fiets af fabriek laten leveren zonder zadel/trappers/handvaten en deze dan bij je dealer los kopen. Prijs moet dan wel mee aanpassen uiteraard 🙂

  8. Frits

    Ruud en Paul, ik snap jullie beweegredenen, echter de fietsfabrikanten kunnen het niet allemaal naar onze zin maken. Ik ben het met jullie eens dat trappers, barends, sturen/voorbouw en zadels om maar wat te noemen, heel persoonlijk zijn.
    De fietsfabrikanten kunnen natuurlijk niet alleen een frame afleveren en dat je zelf voor de rest (in samenspraak met de dealer) moet zorgdragen, even heel zwart/wit gesteld.

Hoe denk jij erover?