idworx oPinion Ti

De idworx oPinion Ti is dé trekkingfiets met moderne technologieën. Hij heeft bijvoorbeeld een Pinion-versnellingsbak en schijfremmen. Buiten alle technische snufjes is het ook gewoon een heerlijke fiets. Het titanium frame maakt dit een fiets van de buitencategorie.

Deel deze pagina met anderen

Bij welk gebruik past de idworx oPinion Ti het best?

Lange tochten, zware klimmen op verharde wegen of andere paden. Je zoekt een serieuze fiets die dit allemaal aan kan, want je hebt ook serieuze plannen. Misschien wil je net als Eric van huis naar Indonesië fietsen of een tocht maken langs de Andes. Op sommige stukken neem je al meer dan 15 liter water mee, om niet te spreken van een extra warme slaapzak en een merinowollen winterjas.

Zo hebben we al meer klanten die op deze fiets lange wereldreizen hebben ondernomen. Maar ook dichter bij huis komt deze fiets van pas. Je zoekt comfort, stabiliteit en een fiets die maar vooruit blijft gaan. Nog nooit was de fietser zo goed uitgerust als vandaag de dag.

Wat maakt de idworx oPinion Ti zo geschikt?

Het is eigenlijk vooral de wegligging van deze fiets die opvalt. Deze fiets heeft een versnellingsbak (zoals bij een auto) in de trapas die Pinion heet. Hierdoor is het zwaartepunt laag en in het midden en dat merk je. Daarbij zorgt de Pinion ook voor een ongekend versnellingsbereik waardoor je elke berg wel op komt.

Stille achternaaf

idworx biedt in combinatie met de Pinion-versnellingsbak ook de mogelijkheid om een volledig stille achternaaf te kiezen. Dit is ook nog eens een van de beste kwaliteit naven op de markt. Fijn als je van stilte houdt en gewoon het allerbeste wilt.

Stevig frame, krachtige remmen

Het stevige frame kan veel bagage aan en de superkrachtige remmen geven veel vertrouwen in afdalingen. Een minder stijf frame kan vooral dan voor angstig gezwabber kan zorgen.

Comfortabele rijervaring

Dikke banden in combinatie met het titanium frame bieden een ongekend comfortabele rijervaring. Onverhard of op strak asfalt? Dit is een altijd fietsende fiets.

Voorbereid op e-bike

Weet je nog niet of een e-bike wil, maar verwacht je in de toekomst toch een duwtje in de rug nodig te hebben? Dan is deze fiets enorm goed voorbereid. Je kunt namelijk achterwielmotor (van het merk Neodrives) er bij aanschaffen. Je kunt dan zelfs de fiets ook als ‘gewone’ fiets blijven gebruiken en het achterwiel omwisselen.

Foto’s van de idworx oPinion Ti

Onze kijk op de idworx oPinion Ti

Lang, lang geleden (2005) was er de Easy Rohler. Een fiets met een stijf frame, dikke banden en een Rohloff-naaf, en de allerbeste onderdelen. Destijds het ijkpunt van een moderne vakantiefiets. Deze fiets is nog altijd onverminderd populair.

Van All Rohler naar oPinion

Maar idworx zou idworx niet zijn als ze de fiets niet keer op keer willen pogen te verbeteren. Dat werd de All Rohler, met een nog stijver en sportiever frame en schijfremmen. Na deze fiets kwam de oPinion Ti. In plaats van een Rohlof-naaf heeft ‘ie een versnellingsbak van Pinion en omdat Gerrit Gaastra er zo nodig een mening over had 😉 Gerrit is namelijk dol op nieuwe snufjes, met de randvoorwaarde dat het wel echt goed moet zijn, of zoals hijzelf zegt: “compromisloos”.

Jouw mening moet je vooral vormen door er een keer mee te rijden!

6 varianten

Mede door de technologische innovaties is de oPinion in 2020 een van de meest vernieuwende trekkingfietsen op de markt. Hij is zó goed gelukt dat idworx er maar liefst zes verschillende varianten van zijn. Hij heeft een stoer off-road-broertje (de BLT Ti) en beide zijn ook in aluminium frame te verkrijgen. Ze bestaan ook -E achtervoegsel; deze staat voor e-bike en deze heeft een gemotoriseerd achterwiel en een 612 wh batterij in het frame.

Alles of niets

Typisch aan idworx is: alles of niets. De oPinion Ti heeft het allemaal: een mooi afgewerkt en superstijf frame, een versnellingsbak ontworpen door ex-Porsche ingenieurs, een stekkerloze naafdynamo, (nog) dikke(re) banden, schijfremmen en steekassen zoals op een motorfiets.

Altijd mooi

Het titanium frame biedt net dat beetje extra t.o.v. aluminium. Per saldo is hij trouwens niet lichter, wat de meeste mensen wel denken. Wel blijft je fiets altijd mooi omdat er geen lak nodig is. Eventuele krasjes schuur je gemakkelijk op. Titanium is ook veerkrachtiger dan aluminium en staal waardoor het trillingen dempt en ook beter bestand is tegen impact. Een titanium fiets koop je echt omdat je fiets je beste vriend is en omdat je zelf vindt dat je het verdiend hebt!

Pluspunten van de idworx oPinion Ti

Toegewijd op de modernste technieken, zoals Pinion, schijfremmen en steekassen

Fraai frameontwerp in double butted titanium

Zeer geschikt voor ombouw tot e-bike, in combinatie met een achterwielmotor

Mogelijkheid voor dikke banden (tot 55 mm) en grote wielen (29″)

Extra groot versnellingsbereik door de Pinion-versnellingsbak.

Minpunten van de idworx oPinion Ti

Geen versie met velgremmen beschikbaar

Upgrades, zoals de stille achternaaf, zijn kostbaar

Geluk is te koop? Het titanium frame kost € 2000 meer dan de aluminium versie

Leuk weetje over deze fiets

Bike & Trekking 4-2015: Top

Conclusie: Top! Het lijkt erop dat idworx met de oPinion Ti inderdaad het beste van het beste levert. Het is een heerlijke allround trekkingfiets die op het asfalt verrassend vlot is en in het ruige terrein zijn mannetje staat. Nu nog een setje piepvrije remmen ontwikkelen en dan hoeft Bentley nooit meer na te denken over een eventuele fiets, omdat idworx ’m al heeft.

Bike & Trekking 4/2015 (PDF)

Wat maakt dit dé fiets voor jou?

Allereerst: je zoekt een stevige vakantiefiets die fantastisch (bijna als vanzelf) rijdt. Daarbij zie je de aanschaf van een fiets als een investering in jouw passie en in de toekomst. Je wil daarbij geen enkel compromis doen in je materiaal. Misschien hou je wel van de fijne (fiets)techniek of kun je in ieder geval waarderen dat iemand over alle mogelijke details heeft nagedacht. Dit alles zodat jij geen enkel excuus meer kan vinden om niet zoveel mogelijk op de fiets te zitten. De idworx oPinion Ti verleid je om er vol voor te gaan.

Prijs vanaf

€ 8.498

Levertijd

Deze fiets is Verkrijgbaar De levertijd is Op bestelling (8-12 weken).

Maak dit nog meer jouw fiets

De fiets is te koop in 1 kleur, titanium.

Riemaandrijving

Een van de meest gekozen opties voor de idworx-fietsen is de riemaandrijving. Dit is een zorgeloze aandrijflijn die geen smeersel nodig heeft en ook niet rekt. Hij kost bij deze fiets €340 meer dan de ‘standaard’ optie met ketting en tandwielen. En toch vindt idworx dat hún ketting en tandwielen het overwegen waard zijn. Ze zijn namelijk van gehard messenstaal gemaakt en gaan nog langer mee dan een riem!

Vind je het niet erg om af en toe te smeren of heb je gewoon meer vertrouwen in een harde ketting dan een kunststof riem dan heb je idworx aan je kant. Wij vinden het allebei even fantastisch.

Andere opties

  • De idworx Big Disc-schijfremmen, gemaakt door Hope in combinatie met de superdikke en grote remschijf (3,2mm dik, 203mm groot) is een optie die bijzonder geschikt is als je met veel bagage in de bergen fietst. Bij dit gebruik is de remkracht en robuustheid ongekend.
  • Voor gewoon gebruik raden we echter de XT-remmen aan. Deze zijn eigenlijk krachtig genoeg, lopen minder snel aan en piepen vooral veel minder.
  • De idworx DaRim LaW (light and wide) Tr velgen zijn van carbon. Een materiaal dat eigenlijk uit den boze is op een trekkingfiets. En toch zijn dit de allersterkste velgen die we ooit hebben gezien. Ze zijn speciaal ontwikkeld voor het gebruik met tubeless banden, een andere technologie waar idworx enthousiast over is. Deze optie is alleen verkrijgbaar voor 28″ wielen.
  • De idworx DaBrace is een CNC-gefreesde beugel die de achterdrager merkbaar stijver maakt. Hij is vooral zinvol bij kleinere frames en heel veel bagage.
  • idworx biedt een speciaal balhoofd aan met een demper (Cane Creek Viscoset). Hierdoor stuurt de fiets rustiger en gaat hij niet schudden als je zonder handen (of met weinig druk op het stuur) fietst.

Stille Onyx-achternaaf

Een van de opties die wij als Vakantiefietser geopperd hebben, is de achternaaf van Onyx (bij idworx: DD mute). Deze naaf heeft als grootste voordeel – ten opzichte van de standaard naaf – dat hij volledig stil is als je je benen even stilhoudt.

Maar er zijn ook nog andere voordelen: door het bijzondere freewheel (vrijloop) ontwerp is er vrijwel geen enkele vrije slag. Dit merk je bijvoorbeeld bij het aanzetten na een bocht. Hij voelt een stuk efficiënter. Daarbij is ie ontzettend lichtlopend door de hoge kwaliteit lagers en kan hij de hoge piekbelasting van de Pinion-versnellingsbak of een ge(harde) vakantiefietser gemakkelijk aan.

Klanten met deze fiets

Jouw wensen en je ideale zithouding

We werken al jaren samen met idworx en denken mee over hoe hun fietsen nog ‘perfecter’ kunnen. Wereldwijd is De Vakantiefietser een van de grootste dealers. Niet voor niets zijn wij Premium dealer. idworx staat erom bekend compromisloos te zijn. Hierdoor zijn minder opties mogelijk, omdat ze de fiets en de onderdelen perfect op elkaar willen laten aansluiten.

We gaan verder dan idworx als het gaat om het kiezen van een ander stuur, handvatten, pedalen etcetera, die jouw houding en genot van de fiets ten goede komen. Hiervoor hebben we ons pasframe ontwikkeld, waarmee je alvast kan ervaren hoe de fiets uiteindelijk wordt afgesteld. Onze bikefitters zorgen samen met jou voor de perfecte zit!

Heb jij nog andere bijzondere wensen? Laat het ons weten. We vinden het leuk om mee te denken!

pasframe

Met ons pasframe zorgen we dat jouw fiets perfect aansluit op je houding.

Goed om te weten

Beschikbaarheid in de winkel: Beschikbaar voor proefrit. Een fiets bekijken en testen kan soms net de doorslag geven bij je beslissing. Maak een afspraak voor meer uitleg en een testrit zodat deze fiets je helemaal kan inpakken.

Deze fiets is wel het luxepaardje uit de idworx-stal. En de lak kan niet beschadigen, want… Titanium hééft geen lak (nodig)!!

Meer weten? Of hulp nodig bij het kiezen?

Kom langs om een beter gevoel te krijgen bij wat voor fiets dit is, of meer informatie te krijgen over de fietsen waar je tussen twijfelt. Wie weet fiets jij binnenkort op een fiets die helemaal bij jou past.

Maak een winkelafspraak

Wil je zonder afspraak langskomen, dan zijn dinsdag t/m donderdag de minst drukke dagen. Op vrijdagen en zaterdagen komen vaker mensen op afspraak.

Adres en openingstijden

Wil je advies via telefoon, Skype of Zoom?

Wil je hulp bij het kiezen van een fiets maar niet in de winkel langskomen, maak dan een belafspraak. Dan ruimen wij tijd in om jouw vragen te beantwoorden.

Maak een belafspraak

Meer technische specificaties

Fietsmodel
idworx oPinion Ti Gen 2.3
Type vakantiefiets
Allround
Geschiktheid voor bagagegewicht
Extra zware bagage ( >20 kg), Lichte bagage ( <10 kg), en Zware bagage (10-20 kg)
Geschikt voor lichaamslengte
1.60 m of korter, 1.61 – 1.94 m, en 1.95 m of langer
E-bike
Geen e-bike (wel om te bouwen)
Versnellingssysteem
Pinion (onderhoudsarm)
Aantal versnellingen
12 en 18
Remmen
Schijfremmen
Framemateriaal
Titanium
Bandenmaat
Breed (55 mm of meer), Smal (minder dan 40 mm), en Standaard (50 mm of minder)
Wielmaat
28 inch
Gewicht van fiets
Gemiddeld (13-17 kg)
Informatie van fabrikant
https://www.idworx-bikes.de/nl/produkt/opinion_ti-nl

Downloads

Brochure
Gebruikershandleiding
Overige downloads
Overige downloads

Garantie

Garantie op frame
15 jaar op materiaal- en fabricagefouten
Garantie op verf
5 jaar op lakfouten (voorvork)

Meer over idworx

idworx’ slogan is ‘Pure Perfection’. Dat klinkt een beetje streberig en dat is het ook. Maar we kunnen met recht beweren dat ze de meest doorontwikkelde vakantiefietsen op de markt hebben. Het gaat de eigenaar Gerrit Gaastra er juist om een kwaliteitsfiets te ontwikkelen tot in de kleinste details. Details die vooral het gebruiksgemak en fietsplezier verbeteren en daarmee met name de liefhebbers en veelgebruikers aanspreken. ‘Ride it all, all the time’ is een andere uitspraak die over al hun fietsen gaat.

Hoofdkantoor
Wachtberg, Duitsland
Opgericht
2001, door Gerrit Gaastra
Moederbedrijf
Bike Basics GmbH
Merken van moederbedrijf
idworx en Gaastra

Lees meer over idworx

Deel deze pagina met anderen