Koga E-WorldTraveller-S: Koga Signature e-bike voor fietsvakanties

De Koga E-WorldTraveller-S is de eerste dedicated reisfiets van Koga met trapondersteuning. Hij is speciaal gebouwd om te reizen met goed gevulde achtertassen en eventueel voortassen. Met het sterke stijve frame kun je iedere berghelling aan.

  • Koga E-WorldTraveller-S e-bike voor fietsvakanties
    zoom in

Fiets voor Europafietsers

Hij is geschikt voor die fietser die weer wil genieten van het reizen per fiets. Met de krachtigste Bosch motor die er is kom je de steilste hellingen op. En wil je zonder trap-ondersteuning fietsen? Dan rijdt hij nog steeds erg soepel.

De welbekende Rohloff-versnellingsnaaf wordt elektronisch geschakeld. En als je opeens moet stoppen, dan schakelt hij automatisch terug naar een lichtere versnelling zodat je weer makkelijk wegrijdt.
De bewezen Gates riemaandrijving gaat langer mee dan een ketting en zorgt ervoor dat je geen olie op je kleren krijgt.

Door de brede banden kun je er ook fijn mee op gravelwegen fietsen zonder dat je vullingen uit je gebit trillen. En toch rijdt hij ook op asfalt erg licht.

Met name voor tochten binnen Europa is hij erg goed. Als je buiten Europa fietst, moet je namelijk vaak vliegen en aangezien het meestal verboden is om je fietsaccu mee te nemen…

(binnenkort op deze plek: video van Eurobike, waarin Koga vertelt over de e-bike)

Wat zit erop en eraan?

In het midden van de fiets zit de Bosch Performance line CX motor. Dit is de sterkste motor van Bosch die er is met een koppel van 70 Nm!
Veel andere motoren hebben een 40 Nm motor omdat met een te groot vermogen het schakelsysteem anders snel kapot gaat of snel slijt.

Maar met de elektronisch geschakelde Rohloff-naaf is dat geen probleem, want als je schakelt met de duimschakelaar, krijgt de Bosch motor een signaal om heel even kracht terug te nemen. Hij schakelt in 180 milliseconden! Wow, wat goed en slim!

Tussen de Bosch motor en de Rohloff zit een onderhoudsarme Gates riemaandrijving.

Er zitten Shimano XT of Magura schijfremmen op. Deze zijn zeer krachtig en goed te doseren. Maar wees wel voorzichtig met de schijven als je hem vervoert onderin een bus of op een Indiase ossenkar. In de regen remmen ze op hun best, maar kunnen ze soms piepen. Nou ja, ik piep ook wel eens in de regen.

Met 62 mm banden (27,5 inch wielen) haal je het beste uit deze fiets. Maar je kan ook kiezen voor smallere banden. Maar waarom zou je?

Uiteraard zit er een compacte ION accu op met een vermogen van 500Wh. Hiermee kun je in de ecomode maximaal 160 kilometer rijden.

Op de site van Bosch staat een mooie tool om te kijken wat de actieradius beïnvloed. Dus als je met volle bepakking met een minimum aan trapkracht een stijle helling opfietst, is hij binnen 40 kilometer echt wel leeg. Dan kun je ergens appeltaart gaan eten met en glas Cola en hem ondertussen aan het infuus leggen. Binnen een uur is hij dan al weer 30 procent bijgeladen.
Er komt ook een versie waarbij je een tweede accu op de drager monteer, zodat je maximaal 320 kilometer kunt fietsen!

Download de brochure

  • Wow, wat een mooie fiets!

Meer weten?

Meer over Koga

 

Deel deze pagina met anderen